Denizyolu Taşımacılığı Nedir?
Dünya da emtia taşımacılığının %90'ından fazlası denizyolu ile taşınmaktadır. Bu, denizyolu taşımacılığının taşımacılığın en popüler ve sık kullanılan nakliye yöntemlerinden biri haline getirir. Yavaş nakliye sürelerine rağmen, denizyolu nakliye, büyük hacimli yükleri taşımak için uygun maliyetli ve güvenilir bir yoldur.
LCL ve FCL Konteyner Taşımacılığı Nedir?
Taşınacak yük bir konteyneri doldurmuyorsa içerisine iki yada daha fazla alıcısı olan yükler yüklenerek Denizyolu Parsiyel Servis Hizmeti sunmaktadır (LCL) ve Komple Konteyner Yükleme (Full Container Load) (FCL), konteyner kargo taşımacılığı için iki seçenektir.
LCL, birkaç yükün tek bir konteynerde birleştirilmesi anlamına gelir ve FCL, tek bir gönderici tarafından yüklenen tam bir konteyner anlamına gelir.
Konteyner yük taşımacılığı: LCL ve FCL
Deniz taşımacılığı, farklı ebatlarda gelen konteynerlerde taşınmaktadır. En küçük konteyner 33 metreküp, en büyüğü 76 metreküp kapasitelidir. Kamyon taşımacılığında,büyük konteyner ve küçük konteyner sevkiyatlar vardır. Tüm konteyneri doldurmaya yetecek kadar yükünüz yoksa, yine de denizaşırı kargo gönderebilirsiniz.
Bazen, bir konteynerin tamamını doldurmasanız bile FCL'yi göndermek daha ucuz olabilir.
Denizyolu Taşımacılığı Maliyetleri
Deniz taşımacılığının, bir konteyneri denizaşırı ülkelere göndermenin en uygun maliyetli yöntemi olduğu bilinmektedir. Esasen, denizyolu navlun oranları, navlun hacmine, ağırlığına, varış noktasına ve birçok ek faktöre bağlıdır. Genel olarak ortalama geçiş süresi 30 –45 gün olmaktadır. Yükünüz çok ağır olmadıkça, denizyolu ücretleri hacim ağırlığına göre olacaktır.
Deniz taşımacılığının faydaları nelerdir?
Düşük maliyetli
Deniz taşımacılığının en cazip avantajı, hava taşımacılığına ve hatta kamyon taşımacılığına kıyasla düşük fiyatıdır. Gönderileri önceden planlıyorsanız ve uzun transit sürelere dayanabiliyorsanız, deniz taşımacılığı son derece verimli ve uygun maliyetli bir nakliye seçeneği olabilir.
Daha az emisyon
Deniz taşımacılığı, denizaşırı yük taşımacılığı yapmanın çevreye en az zarar veren yollarından biridir. Gerçekleri söylemek gerekirse, gemi ile 5.000 km'de 2 ton nakliye 160 kg sera gazı emisyonuna neden olurken, hava taşımacılığı ile aynı kilometre 6.605 kg CO2 olmaktadır. Bu, deniz taşımacılığını diğer tüm taşımacılık türlerinden çok daha sürdürülebilir bir seçenek haline getirir.
Kapasite
Deniz taşımacılığı konteynerleri çok büyüktür ve her biri 26.500 kg'a kadar yük taşıyabilir. Bu, büyük miktarda mal için mükemmeldir. Deniz taşımacılığı yüksek talep görüyor ve kapasite sıkıntısı yok, bu nedenle uzun transit süreleri göz önünde bulundurursanız, deniz taşımacılığı taşımacılığı planlamak mümkün.
Deniz taşımacılığının dezavantajları nelerdir?
Uzun taşıma süreleri
Deniz taşımacılığının varış noktasına ulaşması haftalar, hatta bazen aylar alır. Bu, düşük deniz navlun oranlarının bir dezavantajıdır. Çin'den Türkiye'ye olağan sevkiyatın gelmesi, hava yoluyla 2-3 gün ile karşılaştırıldığında 25 - 75 gün sürer.
Emniyet
Deniz taşımacılığı, nakliye sırasında hava taşımacılığına göre daha az korunur. Okyanus taşımacılığının doğası, kargoyu gemiden düşme ve hatta korsanlık gibi hasarlara karşı daha savunmasız hale getirir. Navlun kaybı ve hırsızlık oranları düşük olsa da, gemide olan bir sevkiyat için uçakta olduğundan daha fazla tehdit vardır.
Güvenilirlik
Uzun geçiş sürelerine ek olarak, deniz yoluyla yapılan gönderiler genellikle gümrük işlemleri, hava koşulları ve diğer koşullar nedeniyle gecikmelere ve aksamalara maruz kalır. Bu faktörlerden dolayı denizyolu nakliyesi teslim tarihleri oldukça belirsizdir.
Ruspar Lojistik ile Deniz Taşımacılığı
Ücretsiz Nakliye Teklifi Alın | Ruspar Lojistik avantajlarıyla nakliye maliyetlerinden tasarruf edin
Ruspar Lojistik, geniş bir nakliye komisyoncusu ağıyla çalışır ve işletmeniz için deniz taşımacılığı gönderileri düzenleme uzmanlığına sahiptir. İster deniz aşırı yük taşımacılığı ister uluslararası denizyolu taşımacılığına ihtiyacınız olsun, bunu kalite, hız ve sorumlulukla halledebiliriz.
Bu kategoride ürün bulunamadı.